مراقبت از دندان لمینت شده + توضیحات در مورد انواع روکش ها تعویض لمینت دندان

آیا لمینت دندان خوبه یا کامپوزیت خمیر دندان روزانه سنسوداین کجا بخریم استفاده از روکش لمینت پرسلن آیا می توان لمینت را برداشت

مراقبت از دندان لمینت شده + توضیحات در مورد انواع روکش ها تعویض لمینت دندان

آیا لمینت دندان خوبه یا کامپوزیت خمیر دندان روزانه سنسوداین کجا بخریم استفاده از روکش لمینت پرسلن آیا می توان لمینت را برداشت

راه های پیشگیری از خراب شدن دندان چیست و چطور دندان سالمی داشته باشیم

راه های پیشگیری از خراب شدن دندان چیست و چگونه همیشه دندان سالم داشته باشیم اگر میخواهید دندان سالم داشته باشید باید نکات بهداشتی را رعایت نمایید درمان پیشگیرانه قبل خراب شدن دندان از مراقبت از دندان ها برای حفظ سلامت آنها است. این به جلوگیری از حفره ، بیماری لثه ، ساییدگی مینای دندان و موارد دیگر کمک می کند.انواع زیادی از روشهای  پیشگیرانه مانند مسواک زدن روزانه و تمیز کردن دندان وجود دارد. برای حفظ سلامت دهان و دندان مطلوب ، انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) توصیه می کند که در فواصل منظم توسط دندانپزشک به دندانپزشک مراجعه کنید. این شیوه ها برای اطمینان از تمیز ، قوی و سفید بودن دندان ها طراحی شده است. به کودکان باید در سنین پایین بهداشت دهان و دندان مناسب آموزش داده شود.

 

 

روزانه دندان های خود را مسواک بزنید

 

مهمترین بخش دندانپزشکی پیشگیرانه مسواک زدن روزانه دندان های خود با خمیردندان حاوی فلوراید است که توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) تأیید شده است. اکثر مردم باید مسواک خود را سه تا چهار بار در سال یا با شروع فرورفتن موها عوض کنند.مسواک زدن زبان را فراموش نکنید. این به حذف باکتری ها از دهان شما کمک می کند و همچنین به تازه شدن نفس شما کمک می کند.




نخ  دندان روزانه یادتان نرود :



 

نخ  دندان روزانه یادتان نرود :

 

استفاده از نخ دندان روزانه نیز توصیه می شود. استفاده از نخ دندان به تمیز کردن فضاهای تنگ بین دندان ها کمک می کند. اگر بریس دارید ، ممکن است لازم باشد از نخ های نخ استفاده کنید تا بین براکت های فلزی قرار بگیرید.برای استفاده بیشتر از نخ دندان ، باید مطمئن شوید که از نخ دندان به روش صحیح استفاده می کنید. در جلسات بعدی دندانپزشکی خود ، از دندانپزشک خود بخواهید که سریع نخ دندان بکشد تا مطمئن شوید که از استفاده از این ابزار نهایت استفاده را می برید.

 

به دندانپزشک خود مراجعه نمایید :

 

 

 

به دندانپزشک خود مراجعه نمایید :

 

شما باید حداقل سالی یکبار برای معاینه به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا مشکلی در دندان ها یا لثه ها بررسی شود. اگر در معرض خطر بالای مشکلات دندانی هستید ، احتمالاً از ویزیت های مکرر دندانپزشکی سود خواهید برد. اگر در معرض خطرات کمی برای مشکلات دندانی قرار دارید ، ممکن است مزایای یکسانی را فقط با یک تمیز کردن در سال مشاهده کنید. تمیز کردن و معاینه دندان ها به دندانپزشکان اجازه می دهد مشکلات را شناسایی کرده و فوراً از آنها مراقبت کنند.

 

 

 

 

رژیم  غذایی مناسب  را پیشه روی خود قرار دهید :

 

خوردن یک رژیم غذایی متعادل همچنین با تامین مواد مغذی مورد نیاز دندان ها ، به محافظت از آنها کمک می کند. مصرف قند خود ، از جمله کربوهیدراتهای ساده مانند نان سفید را محدود کنید و در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید.ویتامین ها برای سلامت دهان و دندان مهم هستند. خوردن رژیم غذایی متنوع به شما کمک می کند تا تمام ویتامین های مورد نیاز برای حفظ لبخند سالم را دریافت کنید.


روشهای پیشگیرانه از بروز مشکلات دندانی در افراد جلوگیری می کند. اگر از مراقبت های مناسب دندان استفاده می کنید ، می توانید از عوارض زیر اجتناب کنید یا آنها را کاهش دهید:

حفره ها

التهاب لثه

از بین رفتن مینای دندان

پریودنتیت

چه کسانی از دندانپزشکی پیشگیرانه سود می برند؟

 

همه از دندانپزشکی پیشگیرانه سود می برند. به ویژه کودکان از این امر سود می برند زیرا به دندانهای بزرگسال تازه رشد یافته آنها اجازه می دهد قوی و سالم ظاهر شوند. سیلانت های دندان و درمان فلوراید موضعی به جلوگیری از پوسیدگی دندان های کودکان شما کمک می کند. اگر شما یک فرد مسن هستید ، می توانید از دندانپزشکی پیشگیرانه بهره مند شوید زیرا به شما کمک می کند دندان های واقعی خود را حفظ کنید.سلامت دهان و دندان به سلامت کل بدن شما مرتبط است. این به این دلیل است که دهان محل پرورش باکتری های مضر است. حفظ دهان تمیز برای سلامت کلی شما مفید است.


رعایت بهداشت دهان و دندان



 

مزایای روشهای پیشگیرانه چیست؟

با رعایت بهداشت دهان و دندان ، می توانید خطر ابتلا به حفره ، التهاب لثه ، پریودنتیت و سایر مشکلات دندانی را تا حد زیادی کاهش دهید. این به نوبه خود می تواند خطر مشکلات ثانویه ناشی از سلامت ضعیف دهان را کاهش دهد. برخی از مشکلات سلامتی که ممکن است با ضعف بهداشت دهان و دندان ارتباط داشته باشند عبارتند از:

 

دیابت

بیماری قلبی

پوکی استخوان

بیماری تنفسی

سرطان

زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد نیز ممکن است با سلامت دهان و دندان مرتبط باشد. اگر باردار هستید ، باید به تمرین یا رعایت بهداشت پیشگیرانه خوب دهان ادامه دهید. این شامل مراجعه به دندانپزشک برای معاینات معمول در دوران بارداری است.علاوه بر کاهش خطر ابتلا به سایر مسائل مربوط به سلامتی ، رعایت بهداشت پیشگیرانه خوب می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند. حتی با وجود بیمه دندان ، هزینه های مربوط به بهداشت ضعیف دهان و دندان می تواند افزایش یابد. در حالی که دندانپزشکی پیشگیرانه ممکن است نیاز شما به پر کردن ، کانال ریشه یا ایمپلنت دندان را به طور کامل برطرف نکند ، می تواند تا حد زیادی نیاز شما به این درمان های پرهزینه را کاهش دهد.